Sök till oss

Sök till Sparre Gymnasium

Alla med behörighet kan söka till Sparre Gymnasium, oavsett var du bor.
Antagningen baseras enbart på betyg.
Sparre Gymnasium är en fristående skola som finansieras av kommunen. Skolgången är kostnadsfri.

• 1. Gå in på www.gyantagningen.se

• 2. Logga in med ditt förnamn.efternamn och det lösenordet du får via posten.

• 3. Tryck på ”Öppna ansökan” och sedan ”Lägg till ditt val”. Sök efter ”Sparre Gymnasium

• 4. Tryck på ”Bekräfta”, skriv ut anmälan, skriv under och ge den till din studie- och yrkesvägledare.

Efter avslutad antagningsperiod kan du söka till oss genom att kontakta skolan direkt.

Prova på att vara elev på Sparre Gymnasium!

Är du nyfiken på hur det är att gå på vår skola?
Ett bra sätt är att prova på att vara elev på Sparre för en dag.
Du får vara med på lektionerna, träffa lärarna och de andra eleverna. Du får också lära känna lokalerna samt äta lunch med din klass. Vi tar emot ”pröva på”-elever kontinuerligt. Maila till skolan@sparregymnasium.se så får du vidare hjälp.

Elevgarantin

Sparre Gymnasium tar ansvar för sina elever och ser till att de får sin utbildning. Sparre Gymnasium garanterar att varje elev som antagits får slutföra sin skolgång. Skulle problem uppstå erbjuds eleverna fullgod utbildning på orten i samarbete med en annan skola. Elevens bästa ska alltid vara utgångspunkt för vilken lösning som väljs.